måndag 23 mars 2015

Igår och såhär långt idag är jag frisk. Vid lunch idag froskförklaras jag om allt är bra, men jag avvaktar gärna ett dygn till innan jag vet säkert. Nu har pappa däremot blivit sjuk och mamma känner sig lite krasslig idag. Men en gnutta otur blir jag kanske smittad igen av dom :-( håller tummarna att vi alla blir friska snart. Nog om det.

Jag känner att det är dags att försöka få in mer rutiner i vardagen, lära Viggo att sova i egen säng och bege oss ut till affärer osv. Idag är jag en levande napp för Viggo och han vill gärna ha mitt bröst som napp när han sover och vaknar så fort jag lämnar sängen. Jag är trött på det och tänker att om han lär sig sova i egen säng så kan han inte ha mitt bröst som napp. Jag tror dock att detta inte är så lätt att ändra på och jag känner mig ensam i föräldraskapet just nu eftersom Per är bortrest.

Det är lite tungt just nu men det är bara att bita ihop. När jag var sjuk orkade jag ju inte ta tag i detta riktigt men nu måste jag försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar